In 2015 publiceerde NRC Handelsblad mijn ietwat onhandig getitelde stuk ‘Het bombardement: leuker kunnen we het niet maken, wel commerciëler’. In het artikel, of beter gezegd, column maakte ik korte metten met de organisatie van hardlooptocht die de brandgrens van het bombardement in Rotterdam als route voor een commercieel hardloopfestijn misbruikte. Dit schrijfsel markeerde het begin van mijn journalistieke carrière en tevens het einde van het hardloopfestijn in kwestie.
Nadien schreef ik bijdragen voor tal van magazines en online tijdschriften, zowel in het Nederlands als in het Engels. Een kleine greep: Voor het tijdschrift Nautique interviewde ik Olivier van der Meer, topontwerper van vaarjachten in het hogere segment. Het businessmagazine Friends in Business stuurde me op de Olympische medaillewinnares Leontien van Moorsel af en voor het Engelstalige tijdschrift Rotterdam Inside sprak ik met talloze expats die van Rotterdam hun thuishaven maakten. Voor het eveneens Engelstalige tijdschrift ArteNavale zette ik een artikel over museumschip SS. George Stephenson op papier en voor het huisblad van de Rotterdamse businessclub De Kennissenclub interviewde ik tientallen ondernemers van grote en middelgrote bedrijven uit Rotterdam en omstreken.